Begeleiding Business Model Canvas

Je onderscheiden met een beter model

Als je als retailer of grossier het gevoel hebt dat jullie producten/diensten niet meer helemaal goed aansluiten op de markt, dan kan het Business Model Canvas je goed helpen. Maar, een eerste keer zo’n model in je bedrijf introduceren is best een uitdaging.

Laat mij jou daarbij helpen!

Ik ben een ervaren ondernemer, verplaats mij gemakkelijk in de klant, werk graag met tools en kan goed denken in concepten. Ik schakel graag vlot vanuit een goede analyse naar een creatieve oplossing. 

De Strategyzer Tool set

Ik maak gebruik van de gehele tool-set van Strategyzer, de ontwikkelaar van de Business Model Canvas. Met deze toolset kunnen we gezamenlijk werken aan het ontwikkelen van een innovatief en winnend business model voor jullie organisatie. De tool-set gaat veel verder dan een invulmechanisme. Het biedt ook een sturingsinstrument om de inzichten om te zetten in actie!

Wat levert ‘t op?

Wees zelf die game changer! Afnemende marges, moeite om marktaandeel vast te houden…dat is allemaal niets vergeleken bij de impact die een game changer op jouw retail of grossiersorganisatie zal hebben. Het werken met het Business Model Canvas geeft je de inzichten om te innoveren in de richting die jouw klanten willen. Door het anders, beter of goedkoper te gaan doen, onvervulde klantbehoeften te ontdekken.

Hoe werkt ‘t?

De tool-set is door meerdere personen benaderbaar. En zeer taakgericht. Belangrijk element is het op waarde toetsen van veronderstellingen. Want, aannames die niet juist bleken hebben tot grote bedrijfsverliezen geleid.

Ik begeleid jouw team. Ik behoed jullie voor te grote detaillering. Ik wijs jullie op valkuilen. Ik daag jullie uit op aannames. Ik help bij het bedenken van testmethoden. In teamsessies of op afstand via het dashboard.

Wat is het niet?

Ik heb veel uitstekende, maar ongebruikte rapporten gelezen. Anders dan bij het inhuren van een dure rapporten-schrijver is de Business Model Canvas methode een gezamenlijk verbeterprogramma. Door gebruik te maken van de kennis van mensen in jouw hele organisatie is het resultaat praktisch en wordt de invoering breed gedragen.

Dus:

  • voorkom het missen van kansen door bedrijfsblindheid en onterechte aannames. Kies voor een ‘hoog-over’ blik van buitenaf!
  • geen rapporten, maar great tooling!
  • geen hoge bureaukosten
  • niet de tent, maar wel de vent. Flexibel en gedreven.
  • een groot netwerk van professionals. Naar behoefte inzetbaar.
Een voorbeeld Business Model Canvas voor consultancy Marc Boers, Retail Marketing