Meteen naar de inhoud

Klant case: De Expert-aan-huis

  • door

Een van mijn eerste serieuze service ontwerpen was die van de ‘Expert aan huis’.

Een expert die de laptop voor een klant installeert
De flyer voor het abonnement op de Expert-aan-huis.

Welk probleem opgelost moet worden

Wat was de aanleiding om te willen gaan ontwerpen? We werden in de winkel belast door vragen, die eigenlijk moeilijk zo op te lossen waren. De techniek van veel apparaten is té moeilijk, vooral voor ouderen. Dat betekende dat de verkoper in de winkel probeerde uitleg te geven, terwijl dat beter zou werken bij de klant thuis.

Hoe deden we dat ‘service ontwerpen’.

Welke fasen doorliepen we? We liepen tegen onze eigen slogan Beste Service aan. Klanten wilden dus niet graag betalen. Reframen door de beschikbaarheid te benoemen. We haaden geen idee van hoeveel vraag er zou zijn naar deze dienstverlening. Daarom contact gezocht met student aan huis.

een aanvulling vormen op

Wat heb ik geleerd.