Meteen naar de inhoud

Omnichannel fricties voor groothandels met balies

Is zichtbaarheid van voorraad bij u een omnichannel-frictie voor uw klanten?

  • online kunnen zien of het product beschikbaar is op de balie en in welke hoeveelheid
  • online kunnen filteren op basis van beschikbaarheid op een specifieke balie
  • alle bezorgopties staan duidelijk vermeld op de online-productpagina
  • vermeld wordt wanneer je het product waarschijnlijk gaat ontvangen als het nu even niet op voorraad is.

Informatie over de balie. Bij u een frictie?

  • online staat relevante balie-informatie, zoals sluitingstijden, parkeermogelijkheden
  • mobiel geoptimaliseerde balie locatiezoeker
  • kunnen filteren op basis van de diensten die aangeboden worden in een specifieke balie
  • tijdsafspraak kunnen maken met baliemedewerker op de balie voor advies

Personalisatie. Bij u een marketing tool of een frictie in de klantbeleving?

  • je persoonlijke voorkeuren (normaal bezochte balie, merken) in je account kunnen instellen
  • jouw favoriete contactpersoon is degene die jou ‘aanspreekt’ in de app of in e-mails
  • de bestelapp-inhoud, productaanbevelingen, e-mails zijn afgestemd op basis van jouw browse- of aankoophistorie
  • bij binnenkomst wordt direct jouw account-informatie geladen en zichtbaar gemaakt voor de baliemedewerker
  • online net zo persoonlijk als op de balie

Heen-en-weer gaan tussen verkoopkanalen, is dat bij u een frictie?

  • Bestellijsten en winkelmandjes worden gesynchroniseerd naar jouw account en zijn dus onmiddellijk beschikbaar op verschillende apparaten (kantoor en langs de weg)
  • jouw account is kanaal-onafhankelijk en jouw accountinformatie kan dus ook onafhankelijk zijn van jouw normale balie
  • Online gekochte producten kunnen gemakkelijk geretourneerd en teruggeboekt worden op de balie

Uw order-fulfillment, onderscheidend…of met fricties voor uw klanten?

  • artikelen kunnen direct klaargelegd worden op de balie na online bestelling (click & collect)
  • ship-from-shop is mogelijk
  • online kunnen kiezen uit meerdere leveringsopties, zoals ophalen op de balie of bezorgen op specifieke locatie
  • online op meerdere locaties kunnen laten bezorgen vanuit één order
  • online kunnen kiezen van je gewenste bezorgdag (bijvoorbeeld niet alleen maar ‘morgen’ of geen moment van de dag)
  • online kunnen kiezen van een tijdvenster voor de bezorging
  • online kunnen re-routen van je order
  • baliemedewerkers kunnen online bestellingen voor jou plaatsen
  • baliemedewerkers kunnen de voorraad van hun collega-balies zien
  • inter-balie leveringen zijn snel mogelijk
  • bestel-anomalieën die door een baliemedewerker direct herkend zouden worden, worden online óók uitgefilterd

In-store technologie, een teken van eigentijds functioneren of een frictie?

  • de mogelijkheden van NFC-technologie, barcode of QR code RFID worden gebruikt in offline omgeving van de balie
  • Mobiele telefoon kan worden gebruikt om nog extra product-informatie krijgen

Balie/klantenservice, bij u toch geen frictie?!

  • balieservice en klantenservice functioneren als één en maken het makkelijk om dingen op te lossen
  • je kunt op meerdere manieren in contact kunnen komen met de balie/klantenservice
  • Livechat is beschikbaar om snel even vragen te kunnen beantwoorden
  • op vragen via e-mail, livechat of telefoon wordt snel en klantgericht gereageerd

Cross promotion fricties, klantgerichte communicatie of reden voor verwarring bij uw klant?

  • E-mailnieuwsbrieven zijn ook balie-specifiek met lokale promoties, speciale openingstijden of evenementen op de balie
  • Loyaliteitsprogramma’s zijn gericht op online óf offline en onderling inwisselbaar
  • op de balie wordt de online promoties gepromoot (men weet er alles van)