Over mij

Ik ben jarenlang retailer geweest -ik had een Expert winkel waar we wasmachines en TV’s verkochten-  en ik heb mijn bedrijf regelmatig moeten aanpassen aan gewijzigde marktomstandigheden. Zoals het internet. Ik was daar altijd vrij vroeg mee omdat ik het interessant vond om om mij heen te kijken en te zien wat andere bedrijven deden.

Het is me opgevallen dat best veel retailers worstelen met innovatie. Ze kijken te weinig om zich heen, zien de dreiging van disruptors niet aankomen, ze blijven binnen de bekende paden, krijgen hun organisatie niet mee.

Voor mij was de eye-opener om anders naar service innovatie te kijken toen ik op zondag een bezorgvrachtauto van Coolblue zag rijden. Waarom hebben wij dat niet bedacht? Dat is toch wat klanten willen?

Ik realiseerde me dat dat bij ons intern op weerstand stuitte. Het idee kwam niet naar boven en als het naar boven was gekomen, dan was het pijlsnel afgeschoten. “Daar zitten onze klanten niet op te wachten, het kost te veel enz”. En ondertussen groeide een innovatief bedrijf als Coolblue ons 5 keer voorbij.

Ik ben daarom de opleiding Service Excellence gaan doen om te begrijpen hoe ze dat nu voor elkaar kregen om die klantbeleving zo te organiseren dat iedereen dat zo veel leuker vond dan wat wij bij Expert deden.

Inmiddels heb ik mijn Expert winkel verkocht en wil me bezig houden met wat ik leuk vind. Ik wil retailers helpen om door val van dat ‘innovatie vooruitschuiven’ heen te breken. Hen helpen innovatieve concepten tot leven brengen!

En dat is nodig want er gebeurt zo veel.
Hoezo een wasmachine kopen…spullen als een service! Je kunt je inmiddels abonneren op scheermesjes, parfum, koffiecups, hoofdtelefoons….
Hoezo verkopen via een retailer…rechtstreeks! En dat allemaal los van alle corona..

Dus kom in actie!

Kijk op LinkedIn voor een volledig beeld of bel gewoon even.