Over mij

Expert franchiseformule

Jarenlang was ik eigenaar van een winkelbedrijf dat kopers tot trouwe klanten maakte door naast een marktconforme prijs, de beste service te bieden. Gestart op een moeilijk bereikbare plek in een kleine plaats, konden we mensen die op zoek waren naar een nieuwe wasmachine of TV het best bereiken door hen mond-tot-mond reclame voor ons te laten maken. Maar dan moesten we wel perfecte en écht service-gericht zijn.

Ook retail is Marketing

Het bieden van excellente service kwam zo in mijn DNA. Maar zonder efficiënte bedrijfsvoering én moderne marketingtechnieken was het moeilijk geweest om succesvol te zijn en te blijven in deze zeer competitieve markt. Daarom richtte ik mij als één van de eersten op online marketing. Door een goede vindbaarheid te regelen op Google wisten we de aanbeveling-van-anderen te verzilveren naar bezoekers uit de wijde omgeving van Leersum. En bezoekers werden loyale klanten, omdat het hele plaatje klopte.

Marketingbedrijf

Door te experimenteren met Twitter berichten die inspeelden op lokaal ‘nieuws’, Google advertenties exclusief te richten op mijn regionale markt ontdekte ik de kracht van lokale online marketing. Wat een gaaf marketing-instrument dat online! De toegenomen zichtbaarheid maakte andere bedrijven nieuwsgierig en ik ging online internetmarketing bedrijfsmatig voor anderen doen. In de periode 2008 – 2014 was ik naast Expert Leersum actief als zelfstandig Internet Marketeer voor diverse franchise formules en lokale bedrijven.

Service-marketingbedrijf

De intuïtieve aanpak van onze Beste Service vond ik een paar jaar geleden niet goed genoeg. Sluiten wij met onze bestaande service propositie nog wel aan bij de wensen van de klant? Luisteren andere aanbieders beter? Hoe kan het dat een bedrijf als Coolblue Expert zo snel overvleugelde? Ik verdiepte me in wat ‘service’ is en leerde in mijn opleiding Service Excellence dat het beiden van een aansprekende klantbeleving -Customer Experience- een heel gestructureerde aanpak kent. Lees mijn artikelen over de mondhoekjesmarketing van Coolblue als je daar meer over wilt weten. Je kunt mij ook als spreker daarover inhuren. Iedereen heeft wel eens een huishoudelijk apparaat gekocht, dus mijn presentatie over klanttevredenheid verhogen is voor de meeste mensen zeer herkenbaar.

In mei 2019 heb ik mijn Expert winkel verkocht aan één van mijn medewerkers, die zich heeft weten te ontwikkelen van zaterdaghulp tot ondernemer. Daar ben ik trots op!

Kom in actie!

Nu richt ik mij full focus op (retail-)bedrijven die aan een geolied aankoopproces een geweldige klantbeleving willen toevoegen. Wil jij ook de Coolblue van jouw branche worden? Bel 06 20 75 33 20

Mijn uitgebreide profiel vind je op LinkedIn.com/in/marcboers/