Elementor #3036

Hoe volwassen is jouw franchise met Employer Branding op Social Media?

Niveau 0: Afwezige Employer Branding op Social Media

Geen actieve employer branding op social media.

Kenmerken:

  • Afwezigheid van posts gericht op het tonen van bedrijfscultuur.

  • Eenvoudige vacature-aankondigingen zonder extra context.

  • Geen deling van medewerkersverhalen of getuigenissen.

  • Gebrek aan engagement met volgers over werkgerelateerde onderwerpen.

  • Weinig tot geen visuele inhoud die de werkomgeving weergeeft.

Niveau 1: Basis Employer Branding op Social Media

Af en toe employer branding posts zonder diepgang.

Kenmerken:

  • Incidentele posts over bedrijfsevenementen of mijlpalen.

  • vacature-aankondigingen met merkaccenten

  • Beperkte betrokkenheid met volgers over werkcultuur.

  • Enkele algemene bedrijfswaarden worden gedeeld.

Niveau 2: Verbeterde Employer Branding op Social Media

Consistente employer branding posts met enige diepgang.

Kenmerken:

  • Regelmatige posts die de bedrijfscultuur benadrukken.

  • vacature-aankondigingen met merk-uitstraling

  • Engagement met volgers over werkgeluk en bedrijfswaarden.

  • Enkele medewerkersverhalen of testimonials gedeeld.

Niveau 3: Sterke Employer Branding op Social Media

Actieve en diepgaande employer branding strategie.

Kenmerken:

  • Doorlopende posts die het dagelijkse werkleven in het bedrijf laten zien.

  • afnemend aandeel vacatures-meldingen in berichten.

  • Actieve interactie met volgers over werknemerservaringen.

  • Regelmatige medewerkerstestimonials, foto’s en video’s.

  • Gebruik van visuele content (foto’s, video’s) om de werkomgeving te tonen.

Niveau 4: Lokaal gedragen Employer Branding op Social Media

Een sterk lokaal ondersteunde employer branding strategie i.s.m. franchisegever

Kenmerken:

  • Franchisenemers plaatsen lokale employer branded content op hun eigen social media-accounts voor lokale vertegenwoordiging.

  • Franchisenemers benoemen de carrière-mogelijkheden met lokale relevantie ipv vacatures.

  • Franchisenemers koppelen actieve betrokkenheid bij lokale evenementen en initiatieven aan hun employer brand.

  • Franchisenemers benoemen de voordelen van het aangesloten zijn bij de franchiseformule voor werknemers.

  • het overkoepelende merk en individuele franchisenemers werken optimaal samen aan productie van content

Scroll naar boven