Hoe volwassen is jouw franchise met Employer Branding op Social Media?
Niveau 0: Afwezige Employer Branding op Social Media
Geen actieve employer branding op social media.
Kenmerken:
-
Afwezigheid van posts gericht op het tonen van bedrijfscultuur.
-
Eenvoudige vacature-aankondigingen zonder extra context.
-
Geen deling van medewerkersverhalen of getuigenissen.
-
Gebrek aan engagement met volgers over werkgerelateerde onderwerpen.
-
Weinig tot geen visuele inhoud die de werkomgeving weergeeft.
Niveau 1: Basis Employer Branding op Social Media
Af en toe employer branding posts zonder diepgang.
Kenmerken:
-
Incidentele posts over bedrijfsevenementen of mijlpalen.
-
vacature-aankondigingen met merkaccenten
-
Beperkte betrokkenheid met volgers over werkcultuur.
-
Enkele algemene bedrijfswaarden worden gedeeld.
Niveau 2: Verbeterde Employer Branding op Social Media
Consistente employer branding posts met enige diepgang.
Kenmerken:
-
Regelmatige posts die de bedrijfscultuur benadrukken.
-
vacature-aankondigingen met merk-uitstraling
-
Engagement met volgers over werkgeluk en bedrijfswaarden.
-
Enkele medewerkersverhalen of testimonials gedeeld.
Niveau 3: Sterke Employer Branding op Social Media
Actieve en diepgaande employer branding strategie.
Kenmerken:
-
Doorlopende posts die het dagelijkse werkleven in het bedrijf laten zien.
-
afnemend aandeel vacatures-meldingen in berichten.
-
Actieve interactie met volgers over werknemerservaringen.
-
Regelmatige medewerkerstestimonials, foto’s en video’s.
-
Gebruik van visuele content (foto’s, video’s) om de werkomgeving te tonen.
Niveau 4: Lokaal gedragen Employer Branding op Social Media
Een sterk lokaal ondersteunde employer branding strategie i.s.m. franchisegever
Kenmerken:
-
Franchisenemers plaatsen lokale employer branded content op hun eigen social media-accounts voor lokale vertegenwoordiging.
-
Franchisenemers benoemen de carrière-mogelijkheden met lokale relevantie ipv vacatures.
-
Franchisenemers koppelen actieve betrokkenheid bij lokale evenementen en initiatieven aan hun employer brand.
-
Franchisenemers benoemen de voordelen van het aangesloten zijn bij de franchiseformule voor werknemers.
-
het overkoepelende merk en individuele franchisenemers werken optimaal samen aan productie van content